Stap 1: Ontwikkel een digitaliseringsvisie
-
Vergroten klanttevredenheid door het uitbreiden van de beschikbaarheid van de klantenservice.
-
Verbeteren performance van uw sales team door hen inzicht te geven in de feedback van de klant.
-
Verhogen kennisniveau van uw medewerkers door ervoor te zorgen dat ze makkelijker kennis kunnen delen.
Stap 2: Bepaal de digitale oplossingsrichting
-
Online platformen – waarmee klanten overal en altijd ondersteund worden bij het gebruik van uw producten.
-
Business Software – software systemen die bedrijfsprocessen automatiseren en dus uw medewerkers werk uit handen nemen. Bijvoorbeeld (CRM, Campagnemanagement, maar ook planningstools etc.)
-
Collaboration tools: Tools waarmee uw medewerkers makkerlijker kennis/documenten met elkaar kunnen delen. (bv Office 365)
-
Business Intelligence – In relatie brengen van data waarmee u uw organisatie beter kan besturen. (Bv Power BI)
-
Artificial Intelligence – waarmee
-
Robotisering – zodat uw medewerkers het zware of routinematige werk niet meer hoeven te doen.
-
Vergroten klanttevredenheid door verbeteren beschikbaarheid klantenservice met behulp van een online platform waarmee klanten 24/7 antwoord krijgen op al hun vragen.
-
Verbeteren performance van uw sales team door introductie van een CRM systeem waarmee uw medewerkers beter inzicht krijgt in de wensen van uw klanten.
-
Verhogen kennisniveau van uw medewerkers door hen tools te geven waarmee ze makkelijker kennis kunnen delen.
Stap 3: Bepaal de benodigdheden
-
Stakeholders, dus wie (welke medewerkers, afdelingen, leveranciers en partners) u moet betrekken om er een succes van te maken.
-
Requirements of User Stories: Belangrijkste eisen en wensen(van die stakeholders) die het project moet oplossen.
-
Afhankelijkheden en randvoorwaarden waarmee rekening gehouden moet worden in het project.
-
Acties: Wie doet wat.
Samenvatting van het stappenplan voor een digitaliseringsstrategie
- Altijd beschikbare klantenservice door middel van een online service portal waarmee uw klanten 24 uur per dag vragen kunnen stellen over uw producten met behulp van het Sitecore platform.
- Verbeterde sales performance doordat uw accountteam precies kan aansluiten bij het geen dat bij uw klant speelt dank zij introductie van het Hubspot CRM systeem.
- Snellere interne processen doordat medewerkers sneller toegang hebben tot de informatie die ze nodig hebben van elkaar dankzij introductie van Office 365.
Hulp nodig bij uw digitaliseringsstrategie?
-
Ontwikkelen digitaliseringsvisie.
-
Bepalen van mogelijke oplossingsrichting
-
Faciliteren van workshops tbv het bepalen van de benodigdheden
Op de hoogte blijven?
Schrijf je dan in voor de periodieke Virtual BA update en krijg een bericht zodra er weer een nieuw artikel is.
10 Tips voor de perfecte User Story
Als een gebruiker X wil ik zus en zo kunnen zodat ik dit en dat kan bereiken, is toch al bijna de perfecte User Story? Veel mensen denken dat een User Story alleen bestaat uit bovenstaande zinsconstructie. En dat gebruik van die zinsconstructie voldoende is om er voor...
De 5 meest voorkomende soorten automatisering
Automatisering kan veel verschillende vormen aannemen, misschien is dat ook wel de reden dat er zo veel automatiseringsprojecten mislukken. Simpelweg omdat men elkaar niet begrijpt of omdat men denkt het over hetzelfde te hebben. Vaak gaat het over het automatiseren...
Top 3 boeken voor Business Consultants
Helping, How to offer, Give and Receive Help De meest fundamentele vaardigheid van een Business Consultant is weten hoe je de klant het beste kan helpen. Niet op basis van de inhoud, maar door echt door te dringen tot de kern van het probleem. Helping, van Edgar...
Het ideale SCRUM Team
Het ideale SCRUM Team SCRUM is hot, maar of het nu een zegen of een vloek is, daar zijn de meningen over verdeeld. Een van de belangrijkste key succesfactoren is het SCRUM Team. De inrichting van het team bepaalt het succes van het project. Immers in SCRUM bepaalt het...
1 Jaar Virtual BA
Het is alweer 1 jaar geleden dat Arnoud Zeeuw van der Laan begon met zijn missie om bedrijven te helpen met volgens verwachting veranderen met IT. Het afgelopen jaar zijn er met succes opdrachten uitgevoerd bij verschillende opdrachtgevers in diverse branches....
4 stappen van een goede business analyse
Of u nu uw Customer Experience wil verhogen, uw efficiëntie wil verbeteren of nieuwe producten wil introduceren. Één ding is zeker er is verandering nodig. Om te weten wat u moet veranderen zal u uw business moeten analyseren. Niet alleen om te bepalen wat er in uw...