Helping, How to offer, Give and Receive Help
De meest fundamentele vaardigheid van een Business Consultant is weten hoe je de klant het beste kan helpen. Niet op basis van de inhoud, maar door echt door te dringen tot de kern van het probleem. Helping, van Edgar Schein is een leuk en informatief boekje op basis waarvan je je klanten snel beter kan helpen.
Leren veranderen, een handboek voor deveranderkundige
Adviseren is aanzetten tot verandering, verandering in houding, gedrag processen of gebruik van technologie. Of een advies van een Business Consultant geaccepteerd wordt is niet alleen afhankelijk van de kwaliteit van het advies, maar anderzijds ook hoe de klant het advies ervaart. Caluwe geeft aan de hand van praktische voorbeelden, in combinatie met “gemakkelijk” hokjes/kleuren denken mooie hulpmiddelen hoe je je advies het beste kan laten aansluiten bij de perceptie van de klant.
Feilloos adviseren – een praktische gids voor adviesvaardigheden
Adviseren is makkelijker gezegd dan gedaan of in iedergeval de klant zo adviseren dat hij er ook echt wat aan heeft en dat het echt zijn probleem oplost. Peter Block legt aan de hand van praktische voorbeelden uit hoe je je als Business Consultant moet opstellen/reageren om tot het juiste resultaat te komen. Daarnaast geeft Peter een aantal praktische tips hoe je een opdracht kan scoren
Op de hoogte blijven?
Schrijf je dan in voor de periodieke Virtual BA update en krijg een bericht zodra er weer een nieuw artikel is.
Virtual BA – Slimme Analyses voor succesvolle projecten
Nieuwe producten, verbeteren van dienstverlening, één ding is zeker er is IT impact. Zelfs als je denkt dat er niets is, is er zeer waarschijnlijk toch wat. Immers je gaat iets veranderen en dat zal er ergens iets anders opgeslagen moeten worden. Misschien is de...