Helping, How to offer, Give and Receive Help
De meest fundamentele vaardigheid van een Business Consultant is weten hoe je de klant het beste kan helpen. Niet op basis van de inhoud, maar door echt door te dringen tot de kern van het probleem. Helping, van Edgar Schein is een leuk en informatief boekje op basis waarvan je je klanten snel beter kan helpen.
Leren veranderen, een handboek voor deveranderkundige
Adviseren is aanzetten tot verandering, verandering in houding, gedrag processen of gebruik van technologie. Of een advies van een Business Consultant geaccepteerd wordt is niet alleen afhankelijk van de kwaliteit van het advies, maar anderzijds ook hoe de klant het advies ervaart. Caluwe geeft aan de hand van praktische voorbeelden, in combinatie met “gemakkelijk” hokjes/kleuren denken mooie hulpmiddelen hoe je je advies het beste kan laten aansluiten bij de perceptie van de klant.
Feilloos adviseren – een praktische gids voor adviesvaardigheden
Adviseren is makkelijker gezegd dan gedaan of in iedergeval de klant zo adviseren dat hij er ook echt wat aan heeft en dat het echt zijn probleem oplost. Peter Block legt aan de hand van praktische voorbeelden uit hoe je je als Business Consultant moet opstellen/reageren om tot het juiste resultaat te komen. Daarnaast geeft Peter een aantal praktische tips hoe je een opdracht kan scoren
Op de hoogte blijven?
Schrijf je dan in voor de periodieke Virtual BA update en krijg een bericht zodra er weer een nieuw artikel is.
Nieuw SCRUM Backlog Generator
Druk? Veel wensen van verschillende gebruikers maar eigenlijk geen tijd om het allemaal netjes te verwerken in goede User Stories? Maak dan gebruik van de Virtual BA – SCRUM Backlog Generator De SCRUM Backlog Generator van Virtual BA vertaalt losse emails, word...
Hoe herken je een goede business analist
Een Business Analist zorgt er voor dat wensen van de business vertaalt kunnen worden naar IT oplossingen. Dit doet de Business Analist door enerzijds goed te luisteren naar wat de Business (afdelingen) willen bereiken en dit zo te formuleren dat de Technische...
User stories vs Requirements
User stories dat klinkt best soft, misschien zelfs wel een beetje zweverig voor iets waarmee u uw project definieert. U heeft vast ook liever harde requirements. Toch verliezen de harde requirements het tegenwoordig van de softe user stories. En dat lijkt wel een...
Automatiseren, Digitaliseren of Robotiseren?
Automatiseren, Digitaliseren en Robotiseren drie termen in de IT, die over het zelfde lijken te gaan. Vaak worden deze termen door elkaar heen gebruikt terwijl ze toch verschillende dingen betekenen. In deze blogpost duid ik de verschillende betekenissen. Wat is...
Opgedroogde Backlog
De SCRUM purist zal nu zeggen als de backlog leeg is dan is het project klaar. Mission Accomplished. Iedereen mag naar huis en op naar het volgende project. In de werkelijkheid zal een backlog nooit echt leeg zijn, er zullen altijd wel "dingetjes" zijn die opgelost...
Zorgeloos op vakantie
U kent dat vast wel zo begin juni/juli raakt iedereen in de vakantie modus, in gedachten of in real life verdwijnen collega's naar verre oorden. Sommige doen dat net voor de schoolvakanties maar de meeste gaan er midden in. Vaak...