Helping, How to offer, Give and Receive Help
De meest fundamentele vaardigheid van een Business Consultant is weten hoe je de klant het beste kan helpen. Niet op basis van de inhoud, maar door echt door te dringen tot de kern van het probleem. Helping, van Edgar Schein is een leuk en informatief boekje op basis waarvan je je klanten snel beter kan helpen.
Leren veranderen, een handboek voor deveranderkundige
Adviseren is aanzetten tot verandering, verandering in houding, gedrag processen of gebruik van technologie. Of een advies van een Business Consultant geaccepteerd wordt is niet alleen afhankelijk van de kwaliteit van het advies, maar anderzijds ook hoe de klant het advies ervaart. Caluwe geeft aan de hand van praktische voorbeelden, in combinatie met “gemakkelijk” hokjes/kleuren denken mooie hulpmiddelen hoe je je advies het beste kan laten aansluiten bij de perceptie van de klant.
Feilloos adviseren – een praktische gids voor adviesvaardigheden
Adviseren is makkelijker gezegd dan gedaan of in iedergeval de klant zo adviseren dat hij er ook echt wat aan heeft en dat het echt zijn probleem oplost. Peter Block legt aan de hand van praktische voorbeelden uit hoe je je als Business Consultant moet opstellen/reageren om tot het juiste resultaat te komen. Daarnaast geeft Peter een aantal praktische tips hoe je een opdracht kan scoren
Op de hoogte blijven?
Schrijf je dan in voor de periodieke Virtual BA update en krijg een bericht zodra er weer een nieuw artikel is.
Why Digital and IT projects need Business Analysts
10 Tips voor de perfecte User Story
Als een gebruiker X wil ik zus en zo kunnen zodat ik dit en dat kan bereiken, is toch al bijna de perfecte User Story? Veel mensen denken dat een User Story alleen bestaat uit bovenstaande zinsconstructie. En dat gebruik van die zinsconstructie voldoende is om er voor...
De 5 meest voorkomende soorten automatisering
Automatisering kan veel verschillende vormen aannemen, misschien is dat ook wel de reden dat er zo veel automatiseringsprojecten mislukken. Simpelweg omdat men elkaar niet begrijpt of omdat men denkt het over hetzelfde te hebben. Vaak gaat het over het automatiseren...
Het ideale SCRUM Team
Het ideale SCRUM Team SCRUM is hot, maar of het nu een zegen of een vloek is, daar zijn de meningen over verdeeld. Een van de belangrijkste key succesfactoren is het SCRUM Team. De inrichting van het team bepaalt het succes van het project. Immers in SCRUM bepaalt het...
Een Digitaliseringsstrategie in 3 stappen
Stap 1: Ontwikkel een digitaliseringsvisie Stap 2: Bepaal de digitale oplossingsrichting Stap 3: Bepaal de benodigdhedenStap 1: Ontwikkel een digitaliseringsvisieDe eerste stap voor een digitaliseringsstrategie is bepalen wat u wil bereiken en waarom. Niet in termen...
1 Jaar Virtual BA
Het is alweer 1 jaar geleden dat Arnoud Zeeuw van der Laan begon met zijn missie om bedrijven te helpen met volgens verwachting veranderen met IT. Het afgelopen jaar zijn er met succes opdrachten uitgevoerd bij verschillende opdrachtgevers in diverse branches....